Andrea Hlinková

Andrea Hlinková

Režisérka Andrea Hlinková vyštudovala koncertný a operný spev na Konzervatóriu v Bratislave a opernú réžiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Prvá etapa jej profesionálnej kariéry sa niesla v znamení spolupráce s renomovaným talianskym režisérom Francescom Espositom, ktorému asistovala pri početných operných produkciách. Boli to inscenácie v operných domoch v Dortmunde, Ríme (slávnostné otvorenie Terme di Caracalla operou Carmen), Pesare (v rámci rossiniovského festivalu), Salerne, Lisabone, Tokiu, Marseille, Daegu, Las Palmas. Profesionálnu kariéru režisérsky začala na pôde banskobystrickej Štátnej opery. Inscenovala tam detskú operu Polepetko, Straussovu Viedenskú krv a Millöckerovho Žobravého študenta. Ďalej sa podpísala pod uvedením slovenských premiér Pucciniho opery Sestra Angelika a Leoncavallových Cigánov (2007), Mascagniho hudobnej drámy Silvano (2009) či Bizetovej opery Lovci perál a Rossiniho Otella, ktorému  bola udelená cena v ankete Dosky. V Opere Národného divadla v Košiciach si pripísala na svoje umelecké konto úspešnú produkciu Mozartovej Čarovnej flauty  a Pucciniho Madama Butterfly, či Cileovu Adrianu Lecouvreur. 
V SND naštudovala operu pre deti Veľká doktorská rozprávka od Milana Dubovského, Cikkerovho Mistra Scroogea a Haydnov Opustený ostrov. V posledných rokoch sa Andrea Hlinková etablovala najmä v operných domoch v Českej republike, napr. česká národná opera Libuše k 100.výročiu vzniku ČSR s Evou Urbanovou a uvedenie Wagnerovho Tristana a Izoldy s Eliškou Weissovou. Za Verdiho Falstaffa v jej réžii získal hlavný predstaviteľ Jiří Přibyl Cenu Thálie. V Českej republike režírovala množstvo ďalších známych operných titulov – od romantickej až po veristickú operu (Rigoletto, Carmen, Rusalka, Eugen Onegin, Bohéma, Cosi fan tutte, Únos zo Serailu, Lovci perál) či muzikál Paganini a Hello, Dolly!. Jej ostatnou úspešnou inscenáciou je opera Umberta Giordana Andrea Chénier v Štátnej opere v Banskej Bystrici, ktorá bola vysoko ocenená hudobnými kritikmi. 

 

Predstavenia